Minggu, 18 November 2012

Puisiku

ADAKAH AKU
Oleh Nanda Silvia Mutia
Malam kini menghantarkan kerinduan ku kembali pada dirinya
kembali teringat akan namamu saat di bulan - Nya

Adakah benar aku merindu.....
kesunyian menyergap dalam perlahan namun pasti
sedang ku lihat sepertinya engkau tak disana lagi
mungkin telah kau cukupkan katamu yang dulu
kini giliran aku yang mengucap dengan syahdu, namun tak berbilang kepada mu

Malam kan selalu sunyi,
binatang ternak masuk dalam kandang terkecuali beberapa
kunang - kunang masih ditaman kelap -kelipnya masih memenuhi halaman
aku masih senantiasa menunggu
ku harap akan selalu mampu menunggu untuk mu
ku ucap rindu pada tuhan mu
meminta engkau dengan seluruh

Adakah sesungguhnya aku jiwa yang kau mau......
bintang pun hilang dengan perlahan
langit yang gelap pun menjadi kuning dengan perlahan
sesungguhnya aku dalam diam memintamu
adakah aku seorang yang kau mau.....

SAHABAT DUNIA AKHIRAT
Oleh Nanda Silvia Mutia

Sang bayu meniupkan warta
Entah....Kenapa ku jadi penasaran
Ini bukan salahmu
Ataupun salah dia

Mungkin aku yang salah
Atau keadaan yang salah

Andai benar..apa yang tersirat dan tersurat
Untukku....
Mengapa ada insan yang lain
Di waktu yang sama
Menerima bingkisan darimu juga

Kau buat aku semakin penasaran
Ingin dekat dan mesra denganmu
Tapi apa lah dayaku

Hanya seuntai harapan
yang ku simpan dari lubuk hatiku
Sampai kapanpun...kau tetap
Sahabatku DUNIA DAN AKHIRAT
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar